Business coaching. Jak zostać skutecznym managerem?

Chcesz mieć firmę? Jeśli tak, to musisz wiedzieć co się z takimi działaniami wiąże, nie jest to wcale łatwe zadanie, aby taką firmą zarządzać. Co więcej, trzeba się liczyć się z tym, że na strat potrzebna jest pewna suma pieniędzy, która nie należy do najmniejszych. Zależna jest od tego w jaką branżę zamierzasz wejść.

To jednak nie wszystko , ponieważ potrzebne pieniądze, to tylko wierzchołek góry lodowej.  Do tego weź jeszcze pod uwagę pracę, jaką musisz w działalność włożyć, czas jaki będziesz musiał poświęcić i stres, który będzie cię wykańczał. Są osoby, które rodzą się przywódcami i takie sytuacje bardzo lubią, ponieważ nie mają z nimi żadnego problemu. Są także tacy, którzy z takim czymś nie poradzą sobie. Dlatego, najlepiej jest zakładać biznes z tej branży, która jest dla Ciebie znajoma i ją lubisz. Nie warto się męczyć, ponieważ biznes wymuszony może się nie udać i tylko stracimy zdrowie. Dlatego taka decyzje trzeba porządnie przemyśleć. Innym sposobem jest nabycie cech przywódcy. Jak to zrobić? Może wyjechać na poligon z wojskiem lub na jakiś obóz przetrwania w dżungli? Nie , akurat te sposoby, które są w takich miejscach wykorzystywane nie nadają się do biznesu no chyba , że zakładasz firmę jako drwal.

Umiejętności menadżerskie

Rynek ciągle się zmienia, wiec menagerzy mają ciągle nowe wyzwania. Nie ważne w jakiej branży pracują, muszą oni zarządzać zespołem, prowadzić skuteczna komunikację z klientami zarówno wewnętrznymi jak i zewnętrznymi. Menager powinien rozwijać firmę, poszukiwać nowoczesnych rozwiązań, doskonalić zespół i rozumieć biznes. Jaki powinien być skuteczny manager? Przede wszystkim w tym wypadku liczy się poczucie własnej wartości. Powinien on być świadom swoich umiejętności oraz ufać doświadczeniu i podejmować odpowiednie decyzje. Poczucie wartości jest bardzo ważne i stanowi część odwagi managerskiej co pozwala stawiać cele i dążyć do nich, a także mieć wymagania i ułatwiać bezpośrednią komunikację. Ważne są także umiejętności komunikacyjne, asertywność, motywacja oraz udzielanie feedbacku. Istotną role grają także samodyscyplina i odporność na stres. Zastaje jeszcze zarzadzanie emocjami i empatia, które świadczą szacunku do zespołu i umiejętności rozładowywania napięć.

 

 

Autor